19 Şubat 2014 Çarşamba

Midye Tava

Midye sever olarak kızımı da 6 aylikken alistirdim bu tada.Kızım midye tavayı cok seviyor,şimdilik bir şiş yiyebiliyor :) Bende bundan yola çıkarak evde midye tava hazirlamaya karar verdim denedim ve ailecek cok beğendik.Buarada midyelerimi ayiklanmis aldım sosumu da kendim hazirladim.

Malzemeler
* 1 porsiyon midye 
* 1 yumurta (sarısı)
* Biraz soda
* Biraz un

Sosu icin
* 1 dis sarımsak 
* 1 avuç ceviz
* Biraz süt 
* Biraz bayat ekmek ici
* 3 yemek kasigi yoğurt 

Önce sosla başlayalım.Sarimsak tuz ve cevizi dövelim.Ayri bir kapta sütle bayat ekmek icini karıştıralim ama cıvık olmasın.Daha sonra sarimsagi tuz ve cevizi sütlü bayat ekmek icini karıştıralım.İcine 3 yemek kasigi yoğurt ekle ve sos hazır :) Midye tava icin yumurtanın sarisi,un ve sodayı çırpıyoruz boza kıvamına gelince bırakıyoruz.Ayri bir yerde unu tabağa koyalım.Kizgin bir yağ icin ocağa yağımızı koyalım.Midye tavaları önce una daha sonra yumurta sarısı,un ve soda karışımına batıralım kızgın yağa atalim bir dakika dolmadan tavadan alalım midye tava hazır :)

Afiyet olsun..


Ben yanına kremali cevizli makarnayla servis ettim :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder